Shiny Object Syndroom

Gepubliceerd op 9 augustus 2020 om 15:36

Het Shiny Object Syndroom, dat past wel bij mij dacht ik verheugd. Ik houd van glas, glas is een object en het glimt, kan niet missen! Ik voelde me meteen een beetje een ekster, het leek mij een leuk syndroom. Helaas heeft het shiny object syndroom (of syndrome want Engels)  niet heel veel met eksters te maken, laat staan met glas. Het is een term uit de marketing, het betekent dat je op alles afgaat wat er leuk uit ziet, overal aan begint maar niets afmaakt, steeds van tactiek wisselt en zo nooit tot een goed doordachte en uitgewerkte strategie komt. Helaas moet ik bekennen dat ook deze uitleg van het syndroom érg op mij van toepassing is.

Het liefst doe ik alles perfect, snel (let op de tegenstelling) en wil ik geen dingen leren maar kúnnen. Zie ik een mooie schaal dan wil ik een schaal maken; glasfusen in dit geval (gelukt!), heb ik het idee voor een zeemeermin dan wil ik in één keer de perfecte zeemeermin maken en solderen aan de hand van de Tiffany-techniek (weer gelukt!) Ik volgde een online cursus voor het maken van multi-layered glass panels, 3D afbeeldingen in glas (van Paul Messink, klik want super mooi werk!) en wilde het meteen kunnen (beetje gelukt; nog flink wat oefening nodig en niet de juiste verf in huis). En zo komt het dat ik als een duizendpoot om mij heen sla én allemaal verschillende materialen nodig heb, allemaal even ongoedkoop.

De laatste tijd ben ik me een beetje gaan verdiepen in marketing; ik loop niet graag over opgestapeld glaswerk in mijn eigen huis en wat zou het leuk zijn als ik ook andere mensen blij kan maken met mijn glas. Daar kwam ik dus de term Shiny Object Syndroom tegen; allemaal kleine beginnetjes, maar nergens een goed gebouwde weg; een website, facebook, instagram. Ik zou mij ergens op moeten gaan focussen om beter zichtbaar te worden, Maar waarop? Het één glimt nog mooier dan het ander! Ik steek mijn kop nog even in het marketing zand en ga lekker nog wat glas snijden; Volg je mijn resultaten op facebook of instagram?

Reactie plaatsen

Reacties

lydia
4 jaar geleden

Weer met plezier gelezen. De zeemeermin is zó mooi geworden.

Succes met je strategie.